Denne personvernerklæringa gjelder alle forretningsprosesser i Fryd og Flid v/Linn Christin Fløholm, heretter benevnt som Behandlingsansvarlig.

Erklæringa gir informasjon om databehandling utført av Behandlingsansvarlig og bestemmer formålet og virkemiddel for behandlinga samt databehandling vi gjør på vegne av våre kunder basert på deres instruksjoner.

Behandling av personlege data er nødvendig for at vi skal kunne ivareta våre forpliktelser og betene deg som kunde. Personlig data kan også benyttes til følgende formål: Salg, kontakt med kundeservice, markedsføring, informasjon, bokføring.

Ved markedsføring på e-post/sms innhentes et eksplisitt samtykke på forhånd.

Ved å gi oss dine personlege opplysningar, godtek du praksis og vilkår som er beskrevet i denne personvernerklæringa.

Om du har innsigelser med hensyn til vår behandling av personvern har du også anledning å klage til Datatilsynet.

Behandlingsansvarlig:

Fryd og Flid v/Linn Christin Fløholm ENK

Hellebøstranda 678

6947 Lavik

E-post: [email protected]

Opplysninger som innhentes

Opplysninger kan registreres og lagres når du registrerer deg på www.frydogflid.no, når du er i kontakt med salg og support enten via e-post eller når du bruker våre tjenester.

Kvar lagrar vi informasjon om deg – og kvar deler vi informasjonen om deg med andre?

Vår ehandelsplattform er levert av Izettle. Izettle er den behandlingsansvarlige for behandlingen av personopplysninger som finner sted når en kunde av Fryd og Flid ENK velger å betale med kort, gjennom en betalingskobling, med kort på nettet eller annen elektronisk betalingsmetode som er gjort tilgjengelig i nettbutikken. Vi viser til Izettle sin personvernerklæring der kunder av Fryd og Flid er omtalt som «sluttkunde».

https://www.izettle.com/no/personvernerklaering


Bring:

Vi sender pakker med Bring og deler således informasjon relatert til frakt slik som navn, telefonnummer og adresse.

Posten:

Vi sender pakker med Posten og deler således informasjon relatert til frakt slik som navn, telefonnummer og adresse.

Kommunikasjon gjennom e-post og sms

Som kunde vil du motta kunne motta e-post og sms rundt ditt kundeforhold. F.eks vil vi sende deg e-post/sms relatert til ordrer du har lagt inn eller sms/e-post med sporingsnummer. Dette er definert som berettiget interesse og det vil ikke bes om samtykke til.

Vi benytter også e-post til markedsføring og kommunikasjon. Som kunde av Behandlingsansvarlig vil du med jevne mellomrom motta nyhetsbrev så fremst du har gitt et aktivt samtykke til det. Det er mulig å melde seg av nyhetsbrev ved å klikke på avmeldingslinken i e-postene.

Innsyn og retting

Du har krav på innsyn i de opplysninger som er registrert om deg. Innsyn kan også fås ved å sende en henvendelse til [email protected]d.no. Dersom de registrerte opplysninger ikke er riktige eller er ufullstendige, kan du kreve at opplysningene korrigeres i henhold til personopplysningsloven.

Oppbevaring og sletting

Opplysninger som ikke lenger er nødvendig for det formål de er laget for, slettes fra våre systemer etter eit år.

Informasjon om bruk av informasjonskapsler.

En informasjonskapsel (cookie) er en liten tekstfil som lagres på din datamaskin.

Vi bruker informasjonskapsler blant annet til å forbedre brukeropplevelsen og som en del av vår markedsføring mot nye kunder.

Når du besøker våre tjenester, setter vi både midlertidige og varige informasjonskapsler. En midlertidig informasjonskapsel slettes ofte automatisk når du lukker nettleseren din, mens varige kan ligge på din maskin i opptil ett år.

Om du ønsker å lære mer om informasjonskapsler kan http://www.aboutcookies.org benyttes.

Samtykke i bruk av informasjonskapsler

I henhold til norsk lov har du automatisk samtykket i at vi lagrer informasjonskapsler på din datamaskin dersom du tillater dette gjennom innstillingene i din nettleser.

Sender du oss epost eller på annen måte skriftlig henvendelse (f.eks SMS) så lagrer vi kommunikasjonen og avsenderinfo for å kunne yte den servicen som kontakten innebærer, og kunne svare på henvendelsen. Informasjonen lagres også i ettertid for å kunne beholde historikk på kunden, hvis ytterligere kontakt opprettes senere. Om ønskelig kan du be oss slette samtala/samtalene.

Chat via Facebook og/eller instagram opererer ut fra Facebooks/Instagram sine vilkår. Vi lagrer ikkje persondata eller tekstinnhold ut over det som Facebook sjølv lagrar, men bruker dataene for å yte service og svare på kundehenvendelsen.